معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران .

معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران

جاذبه هاي گردشگري ساحل دريا و هتل هاي انزلي

ساحل دريا منطقه آزاد انزلي به طول تقريبي ۱۰ كيلومتر مكان دل انگيزي جهت آب تني و آفتاب گيري است.  آنچه سواحل انزلي را از سواحل ديگر درياي خزر متمايز مي‌‌سازد، عمومي‌‌بودن سواحل آن است كه در دسترس همگان قرار دارد، هتل هاي بندر انزلي مانند هتل دنيز بندر انزلي و هتل دلفين انزلي آماده پذيرايي از گردشگران مي باشد. در حالي كه ساير سواحل درياي خزر مورد دخل و تصرف بخش خصوصي قرار گرفته و مسافران محترم بايد از پشت ديوارهاي بلند و ويلاهاي اختصاصي به دريا بنگرند. خوشبختانه در تابستان سال ۸۶ با همت مسئولان منطقه آزاد انزلي بخشي از نوار ساحلي محدوده اين منطقه ، آزاد سازي گرديد و طرح ساحلي ويژه اي نيز در اين ناحيه با امكانات ۶۵ آلاچيق سنتي و بتني، طرح شناي برداران و خواهران، زمين واليبال و فوتبال ساحلي، پاركينگ، سرويس بهداشتي، محل استقرار گروه امداد و نجات و ساير امكانات رفاهي براي گردشگران در حدود سه كيلومتر از نوار ساحلي منطقه ايجاد شده است.


برچسب: هتل هاي بندر انزلي، هتل دنيز بندر انزلي، هتل دلفين انزلي، انزلي، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۵۲:۱۲ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري كاخ آقا محمدخان قاجار و تپه هزار پيچ و هتل هاي گرگان

كاخ آقا محمدخان قاجار توسط آغا محمدخان قاجار ساخته شده و در گرگان قرار دارد. ويژگي‌هاي معماري و اسلوب ساخت بنا نشانگر آن است كه بنا متعلق به قرن 12 هـجري قمري مي‌باشد. اين كاخ داراي بخش‌هاي مختلفي از جمله عمارت دارالعماره، دارالحكومه، عمارت كلاه فرهنگي عباس خاني و سلسيان خاني مي‌باشد.اين كاخ در نزديكي هتل آذين گرگان و دروازه بسطام سابق حدود فلكه كاخ و پارك شهر فعلي ساختمان شهرداري گرگان قرار دارد . تپه هزار پيچ تپه اي مشرف، داراي چشم انداز وسيعي بر شهر گرگان و از معدود تفريحگاه هاي اين شهر است كه از قديم به عنوان يك تفرجگاه مورد استفاده قرار مي گرفته است.بر روي اين تپه جنگلي بخشي از تجهيزات صدا و سيما نيز قرار دارد. چشم انداز اطراف اين مسير شامل جنگلهاي مصنوعي از سرو و كاج، درختچه هاي طبيعي، پوشش مرتعي و جنگلهاي انبوه است. در بلندترين نقطه آن وزش باد بطور مستمر وجود دارد كه ناشي از اختلاف فشار بين دو دامنه ي سايه و آفتابي و همچنين بين كوه و دره مي باشد. هنگاميكه در بلندترين نقطه ايستاده ايم، مناظر بديعي از گستره شهر گرگان، معابر آن، روستاهاي مجاور شهر و روستاهاي دوردست، هتل بوتانيك گرگان، جاده هاي منتهي به شهر، جاده هاي بين روستاها، دره ها با جنگلهاي انبوه در جنوب شهر، مزارع كشاورزي، ابنيه مذهبي، فرودگاه، آب بندان محمد آباد به وضوح نمايان است و حتي بخشي از خليج گرگان قابل مشاهده مي باشد .


برچسب: هتل آذين گرگان، هتل بوتانيك گرگان، گرگان، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۵۲:۱۰ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري ناهارخوران و روستاي زيارت و هتل هاي گرگان

ناهارخوران نقطه اي جنگلي در جنوب شهر گرگان داراي هتل جهانگردي گرگان است كه در فاصله هشت كيلومتري از مركز شهر قرار دارد. اين منطقه از هواي نسبتا مطبوع و ملايم تري در مقايسه با شهر و مناطق شمالي اين منطقه برخوردار است. به مرور زمان و با افزايش جمعيت و وسعت شهر گرگان از حدود 20 سال قبل فاصله بين مركز شهر و ناهارخوران به صورت يك خيابان عمومي و نسبتا شلوغ و پر رفت و آمد تبديل شده و اكنون يكي از خيابان هاي اصلي گرگان است. اين مسير كه به جاده ناهارخوران مشهور است، مسيري براي پياده روي و تفريح مردم است. در اين جنگل امكانات متعددي همچون آلاچيق، كمپينگ، رستوران، فروشگاه و سرويس بهداشتي براي گردشگران در نظر گرفته شده است. روستاي زيباي زيارت كه هفت كيلومتر بعد از جاده ناهارخوران به سمت جنوب قرار دارد به لحاظ سبك معماري خانه ها و قدمت تاريخي آن جزو 20 روستاي برتر گردشگري ايران است و جزو مهمترين روستاهاي هدف گردشگري است. اگرچه در سال هاي اخير بافت معماري اين روستا به شدت آسيب ديده و زيبايي سابق را ندارد. هتل زيارت گرگان در اين روستا مهمانپذيري دل انگيز است.


برچسب: هتل زيارت گرگان، هتل جهانگردي گرگان، گرگان، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۵۱:۲۳ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري روستاي گنزق و هتل هاي سرعين

روستاي گنزق در فاصله 3 كيلومتري شرق سرعين قرار دارد . از روستاي قديمي و زلزله زده آن خرابه هائي پابرجاست . در حوالي دامنه جنوب ، جنوب غربي و شرق آن يك رشته خانه هاي صخره اي و زير زميني با شاكال و فضاهاي مختلف كنده شده زيبا و شگفت انگيز قرار دارد،معبد آناهيتا  روستاي«گنزق» از دوران مادها تونلهاي زيرزميني تودرتو و دهليزهاي چند اطاقه ايجاد شده است كه براي زندگي جمعي استفاده مي شده است. هتل بوستان سرعين و هتل ارشاد سرعين در شهر سرعين پذيراي گردشگران مي باشد.


برچسب: هتل بوستان سرعين، هتل ارشاد سرعين، سرعين، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۳:۴۰ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري سوغات و هتل هاي سرعين

عسل و سرشير معروفترين محصول و سوغاتي مناطق اطراف سبلان و به خصوص سرعين مي باشد. دامنه ها و كوهپايه هاي حوالي سبلان به لحاظ تنوع گياهي و ويژگي هاي اقليمي، استعداد فوق العاده اي براي توليد عسل و زنبورداري دارد. بهترين نوع عسل در دامنه هاي پوشيده از سنبل، ريحان، پونه و گون سبلان توليد مي شود و به سبب مرغوبيت شهرت بسياري پيدا كرده است.  « آش دوغ سرعين نيز بسيار معروف است؛ بعيد است كه گردشگري به اين منطقه مسافرت كند و دست كم يكبار از اين غذاي محلي نخورده و لذت نبرد. كباب هاي محلي اين منطقه نيز بسيار معروف و مورد علاقه گردشگران است. اين شهر با داشتن هتل اترك و هتل سپيد سرعين داراي امكانات بسيار مناسب براي اقامت ميهمانان بوده و در مقايسه با ساير نقاط گردشگري كشور به نظر مي آيد تسهيلات توريستي بسيار مناسبي در اين شهر تهيه ديده شده است. گرچه با وجود اين امر در تابستان استقبال بسيار زياد ايرانگرداني كه بسياري از آنان براي استفاده از خواص درماني آب گرمها به سرعين سفر كرده اند ممكن است نياز بيشتر به امكانات را نيز ياد آور شوند.


برچسب: هتل اترك، هتل سپيد سرعين، سرعين، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۳:۲۸ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري آب گرم و هتل هاي سرعين

خوشبختانه بهداشتي شدن چشمه هاي آب گرم و هتل صحت سرعين و هتل لاله سرعين كمك بسيار زيادي در جذب گردشگر به سرعين كرده است. بيشتر چشمه هاي آب معدني منطقه اكنون به صورت استخرهاي سرپوشيده و با امكانات كامل درآمده كه غالباً به صورت دو سانس هم براي آقايان و هم براي خانم ها فعاليت مي نمايند. آب چشمه ها حاوي املاح معدني گوناگون بوده و PH آنها كمي اسيدي است. آب چشمه ها غالباً كدر و شبيه به آب هايي است كه كمي گل آلود شده اند. بيشتر آب هاي داخل شهر در محدوده دمايي كمي بالاتر از 40 درجه سانتيگراد بوده و در بدو ورود به استخر داغ به نظر مي آيد. در غالبِ ايامِ سال، استخرها شلوغ بوده به نحوي كه در بعضي استخر هاي معروفتر حتي ممكن است در هر متر مربع چند نفر در حال شنا باشند. شهر سرعين مانند ساير نقاط اين منطقه داراي تابستان هاي خنك و دلپذير و زمستان هاي سرد و پر برف است. البته سرماي هوا مانع از ورود گردشگران به اين منطقه نمي شود و گرماي طبيعي آب هاي معدني عاملي براي افزايش جذابيت مسافرت زمستاني به سرعين است. علاوه بر اين وجود پيست اسكي آلوارسِ سبلان عامل ديگري براي افزايش جذابيت گردشگري اين شهر است.


برچسب: هتل صحت سرعين، هتل لاله سرعين، سرعين، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۳:۱۵ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري و هتل هاي سرعين

در تاريخ مجمع البلدان از اطراف اردبيل و دامنه سبلان از آبگرمها تا دره اي بنام ساري دره يادي كرده اند.ساري دره در شمال ساري قئيه (سرعين كنوني) واقع است.ساكنان آن زمان به خاطر وجود سنگهايي به رنگ زرد و خاكهاي زعفراني و سنگ گلداخته هاي آتش فشان زرد رنگ در قدم به قدم سرعين نام ساري قئيه را براي اين شهر انتخاب كرده بودند. هتل هاي سرعين در تمام فصول سال آماده مهمانوازي گردشگران مي باشند. زرخيز بودن اين مكان باز دليل بعدي مي توان باشد. سرعين در فرهنگ لغت فارسي به معناي «سرچشمه» مي باشد. در ادوار گذشته از اين منطقه به نامهاي ساري قيه، سارقين، سرائين و سرقين ياد شده است. هتل سرعين در سراسر اين شهرستان پراكنده مي باشد. آب و هواي دلپذير و معتدل اولين جاذبه اي است كه قبل و بعد از ورود به شهر و منطقه سرعين، گردشگران از آن بهره مند مي شوند و از عمده ترين دلايل روي آوردن گردشگران به اين منطقه مي باشد. اين شهر در زمينه توريسم درماني رتبه نخست را در كشور دارا بوده و لازم است در نقاط ديگر كشور نيز با الگوبرداري از اين شهر توجه ويژه به مناطقي كه از لحاظ محيطي داراي چشمه هاي آب گرم هستند صورت گيرد؛ زيرا گردشگري درماني، از مواردي است كه حتي خانواده هايي با منابع مالي ضعيف تر نيز مايل به انجام آن هستند.


برچسب: هتل هاي سرعين، هتل سرعين، سرعين، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۲:۵۵ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري كاخ موزه باغچه جوق و كليساي سركيس و هتل هاي ماكو و خوي

كاخ موزه باغچه جوق در شمال غربي ترين نقطه كشور در شهر ماكو و نزديكي هتل جهانگردي ماكو و مرز بازرگان قرار گرفته است. كاخ باغچه جوق در اواخر دوره قاجاريه به دستور تيمور تيموري، معروف به اقبال السلطنه ماكوئي ساخته شد كه يكي از حكام مقتدر وقت و از سرداران مظفرالدين شاه بود. معماري كاخ تلفيقي است از معماري سنتي ايراني و غربي، به ويژه معماري روسيه اواخر سده نوزدهم. گچبري اين ساختمان را اساتيد ايراني انجام داده اند و آئينه‌كاري آن در سطح عالي است. در بالاي عمارت هم دور تا دور گلدان‌ها و مجسمه‌هايي خواهيد ديد كه اغلب جاي گل و چراغ بوده اند. در شهر خوي، خارج از محوطۀ قصر خوي و در نزديكي هاي آن، هتل زمرد و كليسايي بسيار قديمي وجود دارد كه روي سنگ نوشته اي دربارۀ تعميرات آن، كه صد سال پيش از انتشار اين كتاب صورت گرفته، مطالبي نوشته شده است ولي مردم محل ديرينگي كليسا را در حدود هزار سال پيش از انتشار اين كتاب؛ يعني، 905م مي دانند. تاريخ درست ساختمان كليساي سركيس مقدس روشن نيست. هتل زمرد خوي در نزديكي اين كليسا قرار دارد.


برچسب: هتل زمرد، هتل زمرد خوي، هتل جهانگردي ماكو، ماكو، خوي، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۲:۴۴ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري درياچه اروميه و هتل هاي اروميه

جزاير متعدد درياچه اروميه(پارك ملي) محل تخم گذاري و مامن انواع پرندگان مهاجر از قبيل پليكان، عقاب طلايي، غازپيشانيسفيد، غازخاكستري، قو، آتقوت، تنجه، قرقي و جغد قهوه اي بوده و يكي از زيباترين و مشهورترين اين پرندگان فلامينگوها مي باشند كه در فصل بهار در دسته هاي چندصدتايي در سر سواحل و جزاير درياچه جلوه خاصي به آن ميبخشند. هتل دنيز اروميه در كرانه غربي اين درياچه قرار گرفته است. تفرجگاه بند اروميه روستايي زيبا، در 3 كيلومتري جنوب غربي اروميه ميباشد و مسير جاده اين روستا تا شهرستان اروميه از ديدنيهاي شهرستان اروميه ميباشد. هتل آنا اروميه نيز در اين جاده قرار دارد. آب و هواي اين روستا در فصول بهار و تابستان معتدل و در پاييز و زمستان سرد است. در مسير اين جاده نيز رودخانه شهرچاي به صورت خطي قرار گرفته است.


برچسب: هتل دنيز اروميه، هتل آنا اروميه، اروميه، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۲:۲۳ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري مسجد سردار و هتل هاي اروميه

مسجد سردار يا ساعتلو در خيابان امام در نزديكي هتل آريا اروميه و در امتداد راستهٔ غلام‌‌خان كه قسمت مهمى از بافت قديمى شهر اروميه را شامل مى‌شود، واقع است. اين مسجد  در عهد قاجاريه توسط عبدالصمد خان پدر آقاخان، جد اعظم عظيم‌السلطنه سردار ساخته شده است. جد اعظم عظيم‌السلطنه سردار در سال ۱۳۳۰ هجرى قمرى ساعت بزرگى را بالاى ورودى آن نصب مى‌كند. لذا اين مسجد را مسجد ساعتلو نيز مى‌نامند. (اين ساعت را سال‌هاى اخير هنگام تعميرات مسجد برداشتند و اينك در انبار مسجد نگهدارى مى‌شود.)مسجد از دو قسمت مجزا تشكيل شده است : قسمت اصلى و مهم مسجد را شبستان بزرگ آن تشكيل مى‌دهد. شبستان داراى طرح مستطيل به طول ۲۲ و به عرض ۱۸ متر است. در گوشهٔ جنوب شرقى شبستان كه از حالت مستطيل خارج شده، ۱۲ ستون سنگى هشت ضلعى وجود دارد كه سرستون‌هاى آن به شيوهٔ مقرنس، تراش داده شده و زيبايى خاصى به مسجد بخشيده است. هتل آريا در اروميه آماده پذيرايي از گردشگران مي باشد.


برچسب: هتل آريا اروميه، هتل آريا، اروميه، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۲:۱۲ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري سه گنبد نام برجي و هتل هاي اروميه

سه گنبد نام برجي در جنوب شرقي اروميه است كه در محله بازار باش خيابان استاد برزگر  در نزديكي هتل پارك اروميه و هتل جهانگردي اروميه قرار دارد و دور تا دورش خانه هاي مسكوني قرار گرفته و اين بنا در محوطه اي قرار گرفته كه آن محوطه اين روزها به موزه سنگ تبديل شده است.برخي از سنگ نگاره هايي كه در آن قرار دارد مولاژ است و برخي ديگر اصل سنگ نگاره ها هستند كه در محوطه هاي شيشه اي قرار گرفته و ترجمه هاي شان نيز زيرشان نوشته شده است.اما بناي گنبد در سال 580 قمري به دستور يكي از امراي سلجوقيب ساخته شده وداخل بنا سه كتيبه به خط كوفي وجود دارد كه آن را از سنگ تراشيده اند و قدمت بنا را مي رسانند.


برچسب: هتل پارك اروميه، هتل جهانگردي اروميه، اروميه، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۱:۴۸ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري و هتل هاي كليبر

يكي از زيباترين شهرستان هاي ايران كه در شمال غرب و نزديك مرز آذربايجان و ارمنستان قرار گرفته است، كليبر نام دارد. سراسر منطقه كليبر را جنگل‌هاي تنك و مراتع سرسبز پوشانده اند و آب و هواي معتدل كوهستاني دارد. بيشتر مواقع كوه هاي اين شهرستان را مه پوشانده است.  جاذبه هاي داخل شهر كليبر شامل بافت قديمي مغازه ها و خانه ها و باغ ها و رودخانه ها است. تقريبا همه باغ ها شخصي هستند و فرد غريبه اجازه ورود به آنها را ندارد. اهالي كليبر براي وقت گذراني، تفريح، دور هم جمع شدن ها در روزهاي خوش آب و هواي بهار و تابستان، باغ را انتخاب مي كنند. به تازگي باب شده است بيشتر مالكان براي خود خانه هايي داخل باغ مي سازند و شب هاي زيباي تابستان را در آنجا سپري مي كنند. لذتي دارد شب خوابيدن در بهار خواب هايي كه صداي جريان آب رودخانه در آنها به گوش مي رسد. هتل آنزا كليبر نيز از عوامل جذب توريست در اين منطقه مي باشد.


برچسب: هتل آنزا كليبر، كليبر، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۹:۵۸ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري و هتل هاي مراغه و جلفا

شهرستان مراغه در جنوب استان آذربايجان شرقي در دامنه جنوب و جنوب غربي رشته كوه سهند واقع شده و بزرگترين شهر اين استان پس از تبريز محسوب مي شود.هتل بزرگ مراغه از هتل هاي مراغه مي باشد. شهري كه به دليل برخورداري از پيشينه غني تاريخي و فرهنگي، اثار متعددي از دوران هاي مختلف تاريخي از جمله رصدخانه مراغه، گنبدهاي مراغه، معبد مهر، گنبد كبود و ... را در خود جاي داده و بافت تاريخي آن جزو ده شهر تاريخي و فرهنگي كشور است. از جاذبه هاي طبيعي گردشگري مراغه سد علويان مراغه سدي در استان آذربايجان شرقي و در ۳ كيلومتري شمال شهر مراغه و در نزديكي روستاي علويان و در كوهپايه‌هاي سهند قرار گرفته است. جلفا شهرستاني مرزي در شمال استان آذربايجان شرقي است. اين شهر در قديم مركز پرورش كرم ابريشم بوده و مردم آن در توليد ابريشم و پارچه هاي حرير تخصص داشتند. از نظر آنوبانيني آبشار آسياب خرابه كه يكي از زيباترين مناطق ديدني آذربايجان شرقي است و رودخانه ارس با دره زيباي آن، از جاذبه هاي طبيعي و اكوتوريسم شهرستان جلفا به شمار مي آيند.هتل جهانگردي جلفا آماده استقبال از گردشگران مي باشد. كليساي سنت استپانوس كه از مهم ترين و جالب ترين آثار تاريخي و معماري ارامنه است، نيز در محدوده جغرافيايي اين شهرستان قرار گرفته است. همچنين كاروان سراي شاه عباسي كه يادگار دوران صفويه است و قلعه هاي قديمي به همراه تپه و پل هاي تاريخي از ديگر جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان به شمار مي آيند كه اين منطقه را به يكي از مناطق مهم توريستي كشور بدل كرده است.


برچسب: هتل بزرگ مراغه، هتل جهانگردي جلفا، مراغه، جلفا، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۹:۳۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري روستاي توريستي كندوان و هتل هاي كندوان

كندوان روستايي است بنا شده در صخره و تنها سازه اين دهكده را سنگ‌ها تشكيل مي دهند. خانه ها هرمي شكل هستند و براي دام ها نيز حفره هايي در سنگ ها بنا شده است. كندوان يكي از 3 روستاي صخره‌اي جهان است كه موجب جذابيت بي نظير آن شده است. معماري روستاي كندوان و جاري بودن زندگي مردم در قالب بافت قديمي آن يك استثنا در دنيا به حساب مي آيد.هتل لاله كندوان در دل  اين روستا و خانه ها بنا شده است. چرا كه ديگر در تركيه و آمريكا كسي در كاپادوكيه و داكوتا زندگي نمي كند. شيوه بناي خانه‌هاي اين روستا از نوع معماري صخره اي و به شكل مخروطي يا كله قندي مي‌باشد. برخي از باستان شناسان قدمت اين روستا را به دوره هاي پيش از اسلام نسبت مي‌دهند. در دل اين تپه‌هاي بلند كه ارتفاع بعضي از آنها به 40 متر مي‌رسد هتل كندوان و صدها آغل، انبار و اتاقك حفر شده كه بسيار ديدني است. همچنين آب معدني گوارايي از دل يكي از تپه هاي اين روستا مي جوشد كه از شهرت فراواني برخوردار است و براي امراض كليوي بسيار مفيد تشخيص داده شده است.


برچسب: هتل كندوان، هتل لاله كندوان، كندوان، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۹:۱۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري مقبره الشعرا و هتل هاي تبريز

مقبره الشعراي تبريز در خيابان ثقه الاسلام و در ضلع شمالي بقعه سيد حمزه در نزديكي هتل گسترش تبريز و هتل استقبال تبريز واقع است. بناي يابود زيبايي با تأسيسات توريستي به نام مقبر الشعرا در اين محل ايجاد گرديده كه آرامگاه يكي از بزرگترين شاعران معاصر كشورمان (شهريار) در اين محل قرار دارد. مقبرة الشعرا (آرامگاه شاعران) يكي از گورستان ‌هاي تاريخي شهر تبريز است كه در محله سرخاب واقع شده ‌است. مقبره الشعرا در گذشته با اسامي حظيره الشعرا، حظيره القضاه، قبرستان سرخاب نيز ناميده مي شد اما متاسفانه گذشت روزگاران و مهمتر از آن حوادث طبيعي چون سيل و زلزله، شكل ظاهري آن را از بين برده است. معروف ترين آرميدگان مقبره الشعرا تبريز، آرامگاه شعراي تبريز به شرح اسدي طوسي، قطران تبريزي، مجيرالدين بيلقاني، خاقاني شيرواني، ظهيرالدين فارابي، شاپور نيشاپوري، شمس الدين سجاسي، ذوالفقار شرواني، همام تبريزي، ماني شيرازي، شكيبي تبريزي و سيد محمد حسين شهريار مي باشند.


برچسب: هتل گسترش تبريز، هتل استقبال تبريز، تبريز، گردشگري، رزرو هتل، هتل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۸:۵۸ توسط:گردشگري موضوع: